۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۰

بازداشت يك فعال حقوق زنان در شيراز



 مریم بهرمن، فعال حقوق زنان روز چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ توسط مأموران امنيتي در شيراز بازداشت شد.
به گزارش تارنماي كلمه، صبح روز گذشته چند تن از مٱموران امنيتي با در دست داشتن حكم بازداشت، به منزل اين فعال حقوق زنان مراجعه كرده و بعد از سه ساعت بازرسي منزل و ضبط بعضي از اموال شخصي‌ از جمله تلفن همراه، چند جلد كتاب و لپ‌تاپ، وي را به اتهام «اقدام عليه امنيت ملي» بازداشت كردند
.
اين فعال حقوق زنان چند روز پيش از بازداشت در وبلاگ شخصي‌اش با عنوان «يك ورق پاره ديگر»، نامه‌اي به ميرحسين موسوي يكي از رهبران مخالفان و همسرش زهرا رهنورد نوشته بود.

به تازگي مخالفان حكومت ايران، «كمپين نامه‌نويسي به موسوي و رهنورد» را راه‌اندازي كرده‌اند. موسوي و رهنورد از بهمن ۱۳۸۹ در حبس خانگي به‌سر مي‌برند.

مريم بهرمن خطاب به ميرحسين موسوي و زهرا رهنورد نوشته است:‌ «بي‌شك اين روزهاي تلخ هم مي‌گذرد.»

وي هدف از نوشتن اين نامه را «حضور در حركتي نمادين جهت سپاس از ايستادگي موسوي و رهنورد پس از كودتاي شوم و اعتراض به حبس خانگي آن‌ها» اعلام كرده است.
مخالفان از انتخابات جنجالي رياست‌جمهوري ايران در ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۸ به عنوان «كودتا» نام مي‌برند و مي‌گويند محمود احمدي‌نژاد با دخالت «نهادهاي نظامي و امنيتي» و با «آراي مهندسي‌شده» به عنوان فرد پيروز انتخابات معرفي شده است.

در همين حال روز چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت گزارش شد محبوبه كرمي از فعالان حقوق زنان و كمپين يك ميليون امضا، احضاريه‌اي براي معرفي خودش به زندان اوين دريافت كرده است.

بنا به گزارش‌ها وي تا سه روز پس از دريافت اين احضاريه، براي اجراي حكم سه سال حبس بايد به زندان مراجعه كند.

كرمي، پيش‌تر از سوي شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب تهران به چهار سال حبس تعزيري محكوم شده بود اما شعبه ۵۴ تجديد نظر دادگاه انقلاب، اين حكم را به سه سال حبس تعزيري كاهش داد.

اتهامات وي «عضويت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، فعاليت تبليغي عليه نظام، اجتماع و تباني با قصد ارتكاب جرايم عليه امنيت كشور و نشر اكاذيب» اعلام شده بود.

محبوبه كرمي۱۱ اسفند ٨٨ نيز بازداشت شده بود كه پساز ۱٧۰ روز، ٢٧ مردادماه ٨٩ با سپردن وثيقه 500 ميليون توماني آزاد شد.
 sepehrazadi - ایران - تهران
آدرس وبلاگ و نامه این زن شجاع که در حمایت از موسوی و رهنورد به ایشان نوشته اند. http://boudanyanaboudan3.blogfa.com/post-45.aspx. یک ورق پاره ی دیگر
پنج‌شنبه 22 ارديبهشت 1390


هیچ نظری موجود نیست: