۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۰

احمد خاتمی در مورد انتخاباتی که از بیخ و بن تقلبی بود / رهبری هیچوقت به مردم نگفت به چه کسی رای بدهید ولی مردم حدس زدند که رهبری تمایل به احمدی نژاد دارد به او رای دادند وگرنه وی ریزش آرای فراوانی داشتند



سیداحمدخاتمی در مصاحبه با هفته نامه "شما" ارگان حزب موتلفه اسلامی :
در این گفت وگو از خاتمی سوال شده است:
این روزها زمزمه‌هایی می‌شنیدیم كه برخی معتقدند آقای دكتر احمدی‌نژاد 35 میلیون رأی داشته و به علت ولائی بودنش 10-12میلیون رأی را از دست داده و اگر حمایت ولایت نبود، شاید ایشان رأی بیشتری می‌آورد. برخی معتقدند همین خط فكری منجر به جدائی رئیس‌جمهور از رهبری شده است. آیا به نظر شما چنین چیزی محتمل هست كه قشر خاكستری، بدون حمایت رهبری، حمایت پررنگی از این جریان داشته باشد؟

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان پاسخ داده است:
من نمی‌دانم آیا به‌راستی رئیس‌جمهور این سخن را گفته‌اند كه ایشان 35 میلیون رأی داشته‌اند و بعد كه ولایت حمایت كرده، این چنین شده است. من نمی‌دانم. متهم هم نمی‌كنم كه ایشان گفته باشند، اما اگر این حرف صادر شده باشد، جفاكارانه‌ترین حرف است.یعنی اگر بخواهیم یك مصداق جفا به رهبری را پیدا كنیم، آن مصداق همین است.
جناب رئیس‌جمهور و همراهانشان بهتر از همه می‌دانند كه اگر حمایت‌های چهار سال گذشته مقام معظم رهبری نبود، هیچ كاری پیش نمی‌رفت. ‌
تعبیری كه ایشان در باره دولت فرمودند، تعبیر بسیار بلندی بود كه از تاریخ مشروطه تا به حال، دولتی در این سطح خدمت دیده نشده است‌.
مقام معظم رهبری هرگز نه به‌طور خصوصی و نه عمومی نگفتند كه به چه كسی رأی می‌دهند، ولی مردم ما حدس زدند كه مقام معظم رهبری به آقای احمدی‌نژاد تمایل دارند و بر اساس این حدس، پای صندوق‌های رأی رفتند و رأی بالایی هم به ایشان دادند. قطع و یقین دارم كه اگر حمایت رهبری نبود، قطعاً آقای رئیس‌جمهور ریزش آرای فراوانی داشتند.
امیدوارم این اشتباه برای هیچ‌كس، نه جناب رئیس‌جمهور و نه اطرافیانش پیدا نشده باشد. حتی الان هم استقبال‌های مردمی در شهرها به خاطر مقام معظم رهبری است.
امام‌جمعه یكی از استان‌ها كه جزو منتقدین آقای رئیس‌جمهور است، با من مشورت كرد و گفت: «ایشان دارد به شهر ما می‌آید. برای استقبال بروم؟» گفتم: «نه تنها به استقبال برو كه مردم را هم تشویق كن بروند.»
مسئله‌ سامان دادن به قضیه بنزین و هدفمندی یارانه‌ها، از اول در ذهن مقام معظم رهبری بود و به برخی از دولت‌ها هم گفتند اجرا كنید، اما نكردند، اما این دولت موفق به اجرای آنها شد. این نماد  اطاعت از رهبری است،
لكن الان هم به صراحت می‌گویم كه آقای احمدی‌نژاد باید بدانند كه پشتیبان و حامی ایشان، باز هم همین حزب‌اللهی‌ها هستند و آن جماعت دیگری كه برخی به توهّم آنها دارند حركت می‌كنند، هیچ‌گاه با آقای احمدی‌نژاد همراه نخواهند شد.اگر هم همراه شوند، مثل روزهای اخیر و به صورت شیطنت‌آمیز خواهد بود.
آنها آقای احمدی‌نژاد را نمی‌خواهند، بلكه توهّم ضدّیت با ولایت را دارند و به خیال خودشان آمدند و از این طرف حمایت كردند كه به این مقصود برسند كه الحمدلله صحبت‌های جناب آقای احمدی‌نژاد پاسخ كوبنده‌ای به آنها بود.

هیچ نظری موجود نیست: